Wednesday 4 October 2017

Rsi Trendlinje Strategi


Tro mig, kodning är den enkla delen när du precis har definierat vad som är en trendlinje. För t. ex., var börjar den, var borde den stanna, gör lite blöjor som korsar trendlinjen snabbt och sedan korsar tillbaka räkningen, hur brant måste det var innan det blir en trend, hur många poäng måste den röra raklinjen innan den räknas som en trend, givet poäng 1,2,3, kan det vara en trend att gå med 2 2 och att bli med 2 3 kan bilda en annan trend - vilken tar du etc osv. Ge en mer komplex bild till 10 olika personer, fråga dem att rita trendlinjer efter dina exempel, skulle de alla dra exakt samma trendlinjer på exakt samma platser. Troligen inte. Jag spenderade mycket tid på detta och bestämde sig för att ändra problemet. Det bästa sättet att göra det här är att tillämpa två glidande medelvärden till RSI. Dessa kommer att approximera mycket bra till de krysspunkter du behöver. Se SFXMAOnRSI indien på den här fria sidan för att ladda ner. Tack för Hjälp BB jag ska spela med denna indikator och inc orporate in i min EA för att se hur det gör. Blogzr - Jag vet exakt hur man ritar trendlinjen två punkter som ansluter en post och en ny hög låg Min Qestion är - Hur programmerar jag det jag vet jag kan, för att det är i doc , Men jag är inte säker på hur man beräknar den höga låga för att göra anslutningen. Blogzr - Jag vet exakt hur man ritar trendlinjen två punkter som ansluter en post och en ny hög låg Min Qestion är - Hur programmerar jag det jag vet att jag kan , eftersom det är i doc, men jag är inte säker på hur man beräknar den höga lågen för att göra anslutningen. Jag har ingen tvekan om att du vet hur man ritar trendlinjen - det var aldrig ifrågasatt. Punktet är att du nu behöver översätta vad du vet i kodningskrav entydigt - det är den knepiga delen. Hur man översätter vad du har dragit in i kod har jag ingen aning om att jag bara har frågor. Men om jag skulle ta itu med problemet skulle jag göra exakt vad BB har gjort - ändra problemet till en programmerbar one. Thanks för hjälp BB jag ska spela med denna indikator Och införliva i min EA för att se hur det gör. Blogzr - Jag vet exakt hur man ritar trendlinjen två punkter som ansluter en post och en ny hög låg Min Qestion är - Hur programmerar jag det jag vet att jag kan, för att det är s i Doc men jag är inte säker på hur man beräknar den höga lågen för att göra anslutningen. Jag har inte gjort det men jag har en idé att göra det. Du behöver tre steg.1 Hitta minst två toppar eller bottnar med EA. you should use För att titta tillbaka och söka efter dessa punkter.2 Gör regressions ekvation y ax b. you kan beräkna a och b genom att ersätta två toppar eller bottens värde av RSI i steg 1.3 Använd linjen y ax b för att hitta om det skär RSI eller inte - - sedan trade. Hope det ger dig ett sätt. Jag gillar den här koden, taget från en Trendline indicator. ObjectCreate TLineName, OBJTREND 0, Tid 25, Bud, Tid 0, Fråga ObjectSet TLineName, OBJPROPSTYLE, LineStyle ObjectSet TLineName, OBJPROPCOLOR, LineColor. dubbelval ObjectGetValueByShift TLineName, 0.if Bid-AlertPipRange Point val Bud AlertPipRange Point val PlaySound AlertWav. All I d måste göra är att beräkna de senaste topparna längs RSI Beräkna en ny Hög är inte svår, svårigheten är att beräkna närmaste topp - där priset avviker från en konsekvent nedåtgående uppåtgående rörelse. Jag gillar den här koden, från en Trendline-indikator. ObjectCreate TLineName, OBJTREND, 0, Tid 25, Bud, Tid 0, Ställ ObjectSet TLineName, OBJPROPSTYLE, LineStyle ObjectSet TLineName, OBJPROPCOLOR, LineColor. double val ObjektGetValueByShift TLineName, 0.if Bid-AlertPipRange Punktval Bjud AlertPipRange Point val PlaySound AlertWav. Allt jag behöver göra är att beräkna de senaste topparna längs RSI. Beräkna ett nytt Hög är inte svårt, svårigheten är att beräkna närmaste topp - där priset avviker från en konsekvent nedåtgående uppåtgående rörelse. Kan du snälla ge mig denna kod trendlinje av RSI breakout. FOREX Strategies Forex Strategi, Enkel strategi, Forex Trading Strategy, Forex Scalping. Forex Strategi för RSI TS, som låter dig extrahera anlända på forex i handel på valutaparet EURUSD, på en femminuters tidsram M5, är handelssignalerna i denna strategi uppdelningen av trendlinjerna som är konstruerade på indikatorn Relative Strength Index RSI. På M5-diagrammet av EURUSD måste taggen oscillatorn forex RSI 21 och tillämpa den till en close. Enter marknaden som försäljning och inköp producera. Vid uppdelningen av trendlinjerna på indikatorn RSI som är nödvändig för att bygga minst en 2-m-poäng. Efter bildandet av divergens i indikatorn RSI. En viktig förutsättning för affären, bara ett stängande fem minuters ljus efter nedbrytningen av denna rad. Öppna transaktionen vid öppningen av nästa M5-ljus. Exempel på handel på forexstrategi på RSI, se figuren nedan. Figur 1 öppna en transaktion för inköpet direkt efter brytningen av trendlinjen på RSI-indikatorn. Omedelbart efter transaktionens öppnande, placera en säkerhetsavbrottstabell på 20 pips från inträde på marknaden. Efter att ha nått vinst på 10 po ints flyttar stop-lossen till breakeven. Profit-målet är inte inställt, och för vinst med hjälp av bakåtstopp på 25 pips från priset om så önskas kan du använda ett universalstoppstopp. Ska inte handlas i forexstrategin före, under eller Omedelbart efter frisläppandet av viktiga nyheter i forexmarknaden. Ska aldrig tas bort eller installeras för att öka stoppförlusten. Bild 2 öppnar bara affären att köpa omedelbart efter slutet av ett ljus, vilket var bruten trendlinje på RSI-indikatorn. Figur 3 liknar tidigare exempel. Öppna affären att sälja. Bild 4 - Köp enligt de regler som beskrivs ovan. Figur 5 - Öppna 2 transaktioner 1- till salu 2- I för köp. Figur 6 Figuren bildade skillnaden i avvikelsen toppade vid RSI-indikatorn och toppar diagrammet EURUSD efter bildandet av vilket vi säkert kan ingå en affär att sälja. Figur 7 En annan avvikelse från RSI en affär som säljs Och uppdelningen av trendlinjen är en affär för inköp, vilket tyvärr var Stängt av stop-los s. Figur 8. Divergensen av RSI, som kan indikera valutahandlare som behovet av att komma in på marknaden och den kommande nedgången eller återgången på marknaden. Figur 9 - är ett annat exempel på Divergens RSI, varpå marknaden blev Break trendlinjen inköpsmall för Metatrader 4 sprids inte eftersom på M5-diagrammet EURUSD installeras enbart indikatorn för RSI är den närvarande i någon handelsplattform, inklusive MT4-standardmenyn, flikmenyn Infoga - Indikatorer - Oscillatorer - Relative Strength Index. Forex-handelsstrategi 4-a 1-2-3, RSI MACD. Submitted av Lino den 13 mars 2009 - 04 08. Ja, jag försökte olika EMAs, jag experimenterar fortfarande. Tyvärr missade jag den inställningen, jag nämnde på ett annat inlägg om kanske håller på plats tills du får en omvänd inställning, om du tittar på det här exemplet som skulle ha varit den bästa avslutningen Frågan är när vet du. Jag är bara en deltid näringsidkare och det här svaret jag får är verkligen användbart, tack alla. Edward några kommentarer om hur man impr ove skulle mycket uppskattas. Inskickad av Edward Revy den 13 mars 2009 - 08 23.Låt mig gå med i mitt iakttagelser Jag ska försöka ta itu med alla frågor jag såg.1 Frågan från George om att använda Stokastic för vågräkning jag pratade om det någonstans på den här webbplatsen, men jag kan inte hitta länken idag, så här går det på skärmbilden ovan Stokastiska indikatorn släpper ut bilden för oss, visar formerna av de tidigare vågorna, vilket hjälper till att räkna dem eller mäta dem eftersom Stokastiska Rör sig med priset, det kan korsa över och sedan senare räkna ut är det mindre användbart att berätta varifrån den nya vågn kommer att vara övre bottnen.2 Frågan från Fraser om att använda SAR-punkter Jag har inte pratat om SAR-punkter här ännu, men du har påmint mig om en bra handelsmetod med SAR-prickar, som jag kommer att lägga till nästa eller nästa helg det kommer att vara handelsmetod 2, listat här.3 Elliott vågor Skönheten i Lino s-metoden är att det går överens med Elliott Vågteori Här är vad jag ser och tänk på det. Låt oss ta det riktiga diagrammets skärmdump ovan och tänka på 123 bildning numrerad i gul. Vad Elliott våg kan motsvara antagande att vi inte kan rulla tillbaka för att analysera trender och mönster. Steg 1 Vad händer om det är en korrektionsvåg 2 Se på skissen. Våg 2 består av abc-mönster Enligt Elliott kan vi antingen ha abc - eller abcxabc-mönster på något sätt Om vårt riktiga diagram var ett abc, kan vi lita på den regel som vågar en våg c ungefär och sätter vår minimum Ta vinst med regeln i åtanke. Låt oss flytta på fall 2. Om om det verkliga diagrammet var den sista Elliott-vågan 5, varpå trenden förändrats - upptrenden började. Vi skulle ha haft den nya 12345 Elliott vågor Vänligen don t blanda på skisserna Jag visar siffrorna för Elliott vågräkning, medan jag på den riktiga skärmbilden ovan har numrerat 1-2-3 handelsprincipen, det här är inte Elliott vågräkning. Så återgår till fallet ovan , Om det var en ny uptrend start, då skulle vi vara handel på Elliott våg 3, som aldrig är kortast bland Elliott våg 1, 3 och 5 Fungerar också för oss Vi kan ta vinst enligt Lino s strategi utan bekymmer. Låt oss gå vidare igen, ska vi. Ställ 3 Nu, vad händer om det verkliga diagrammet hade vi helt enkelt en korrigering, varefter en downtrend skulle återupptas. På skissen skulle den motsvara ABC i orange och cirklad. Vi skulle vara bra eftersom orange våg A förväntas vara lika med orangevåg C. Det spelar ingen roll huruvida det är, vi har en vinnande handel med 123-metoden.4 Använda RSI-trendlinjen för utgångar Det är en populär metod för att hålla en handel så länge som möjligt. För att dra en trendlinje på RSI behöver vi för att ansluta punkt 1 och 3 i 1-2-3-metoden Så länge som RSI stannar över trendlinjens uppåtriktning, behåller vi handeln. Se till att du väntar på att ett ljus stängs och RSI ska fixas innan du tar en signal. Jag tog samma skärmdump och markerade ytterligare 1-2-3 setup och avslutar med RSI trend line. Happy trading everyone. Submitted b Y Edward Revy den 13 mars 2009 - 12 47.

No comments:

Post a Comment